Akční nabídka na Duben
Dětské zboží
Aktuality

20.3.2017

Nová autíčka na pohon a modely letadel v sekci Novinky!

7.2.2017

Nové produkty v akci sledujte kategorii "Akce"

 

I lidé bez internetu nakupují online

Vloženo: 29. 10. 2012

I lidé bez internetu nakupují online

Praha 24. října  2012 - I lidé, kteří se na internet osobně nepřipojují, tedy spadají do takzvané neinternetové populace, projevují zájem o online služby a jsou zvyklí je využívat prostřednictvím svých známých a rodinných příslušníků. Tento trend je přitom patrný mnohem intenzivněji v České republice ve srovnání se Slovenskem. Jde v převážné míře o starší lidi, kteří sice nemají připojení na internet, avšak tuto vymoženost mají jejich nejbližší. Polovina neinternetové populace v České republice a více než třetina na Slovensku, už někdy požádala rodinného příslušníka, nebo známého, aby mu vyhledal na internetu informace o konkrétním výrobku nebo službě, případně informaci, která ho aktuálně zajímá. Překvapivým zjištěním je, že i lidé bez internetu nakupují online. Zatímco v České republice 16 procent neinternetové populace již někdy požádalo blízkého, aby mu výrobek nebo službu zakoupil přes internet, na Slovensku to bylo o polovinu méně, tedy 8 procent.

Vyplývá to ze srpnového reprezentativního průzkumu společnosti GfK, který se realizoval na vzorku 2000 respondentů v České republice a na Slovensku.

"Zajímavostí je, že nákupy přes internet z neinternetové populace iniciují častěji ženy. Muži naopak častěji žádají své známé o vyhledání konkrétních informací," říká Jiří Nosek, který ve společnosti GfK  zastává pozici Financial Services and Technology Sector Leader.
Využívání internetu je v našich zeměpisných šířkách běžnou samozřejmostí. "Lidé, kteří se nepřipojují na internet, patří v obou zemích k menšině. Zdá se však, že i oni si svou cestu do online prostředí najdou přes své nejbližší okolí," říká Jiří Nosek. Český trh je v oblasti využívání internetu o něco vyspělejší. Zatímco na Slovensku internet využívá 67 procent populace, v Česku je online 75 procent české populace. Stále však zůstává otevřená otázka menšiny, která by za lepších finančních podmínek mohla, místo žádosti svých blízkých o vyhledání informace či koupě požadovaného výrobku, mít své vlastní internetové připojení.

O skupině GfK

GfK je jednou z největších celosvětových společností zabývající se výzkumem trhu, kdy více než 11 500 odborníků pracuje na hledání nových náhledů na způsoby, jak lidé žijí, přemýšlejí a nakupují na více než 100 trzích, a to každý den. GfK  neustále inovuje a využívá nejmodernější technologie a nejchytřejší metodologie s cílem dát svým klientům možnost, aby jasně pochopili a porozuměli nejdůležitějším lidem na světě: svým zákazníkům. V roce 2011 byl obrat GfK ve výši 1,37 miliardy €.
Pro vice informací navštivte webové stránky www.gfk.com nebo sledujte GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en

Tyto stránky používají k poskytování služeb, analýze návštěvnosti, funkcím sociálních sítí a personalizaci reklam soubory cookies. Používáním stránek vyjadřujete souhlas s použitím těchto souborů.
OK Více informací